Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Odstąpienie od umowy

Zakupionego towaru - prawne uwarunkowania

Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. Art.27 o prawach konsumenta, każdy Kupujący dokonujący na odległość zakupu jako konsument (a więc w przypadku zakupu nie mającego związku z prowadzoną działalnością gospodarczą) ma prawo odstąpienia od umowy poprzez zwrot zakupionego towaru bez konieczności podawania przyczyny w przeciągu 14 dni od daty otrzymania towaru.

W celu ułatwienia ułatwienia odstąpienia od umowy i dokonania zwrotu, przygotowaliśmy dla naszych Klientów Formularz Zwrotu - można go pobrać TUTAJ

 

Koszty związane z odstąpieniem od umowy i zwrotem towaru

Koszt związany ze zwrotem towaru w przypadku odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, w tym w szczególności koszt związany z odesłaniem towaru do siedziby Sprzedawcy, pokrywa w całości Nabywca. Sklep zwraca całość wpłaconej przez Kupującego za zwracany towar kwoty, z zastrzeżeniem możliwości obniżenia wartości zwrotu w sytuacji, w której zwracany towar nie spełnia wymogów zwrotu - zgodnie z obowiązującą Ustawą z dn. 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W przypadku braku możliwości odesłania przez Nabywcę towaru ze względu na czynniki obiektywne (w szczególności duże gabaryty i/lub waga produktu, uniemożliwiające wysyłkę go standardową przesyłką pocztową lub kurierską), Sprzedawca - na prośbę Nabywcy - dokona sprawdzenia i wyceny kosztów transportu towaru przez firmy spedycyjne, z którymi Sprzedawca ma podpisane umowy i przedstawi kosztorys do akceptacji Nabywcy. W sytuacji wyrażenia przez Nabywcę zgody na organizację transportu zwrotnego przez Sprzedawcę, ten obciąży kosztami zwrotu Nabywcę w ten sposób, że odliczy koszt logistyczny zwrotu od kwoty zwrotu za towar.

 

W jaki sposób zwrócić towar? Procedura zwrotu od strony praktycznej

Jeśli dokonujecie Państwo zwrotu w ramach przysługującego Państwu prawa do zwrotu bez podania przyczyny, prosimy postępować zgodnie z poniższymi zasadami:

  1. Proszę wydrukować i wypełnić Formularz Zwrotu. W przypadku braku możliwości wydrukowania formularza, zwrotu można dokonać używając zwykłej kartki i podając wszystkie niezbędne dane, związane ze zwrotem (zgodnie z formularzem). Dokument prosimy załączyć go do zwracanego towaru.
  2. Do zwrotu należy załączyć również dowód zakupu (paragon fiskalny) lub w przypadku jego braku oświadczenie o zagubieniu paragonu fiskalnego – wzór do pobrania TUTAJ.
  3. Proszę spakować starannie zwracany sprzęt, pamiętając o tym, by - jeśli jest to możliwe - do zwrotu załączyć wszystkie części składowe, akcesoria, gratisy, instrukcje, opakowanie itp.
  4. Towar - w odpowiednio zabezpieczonej przesyłce - prosimy dostarczyć do siedziby Sprzedawcy (na adres: Musicdiscount ul. Kolejowa 16L 22-500 Hrubieszów) przesyłką kurierską, pocztową, spedycyjną lub osobiście. Zwłaszcza w przypadku zwrotu sprzętu wrażliwego na uszkodzenia, prosimy zadbać o odpowiednie zabezpieczenie i ubezpieczenie przesyłki. Jeśli sprzęt - w wyniku uszkodzenia w transporcie - dotrze do sklepu w stanie nie spełniającym warunków zwrotu towaru, może zaistnieć konieczność obniżenia kwoty zwrotu - w sytuacji gdyby zwracanego towaru nie można było uznać za pełnowartościowy.
  5. Po otrzymaniu przez Sprzedawcę zwracanego towaru, zostanie on sprawdzony. W przypadku braku jakichkolwiek elementów składowych zwrotu, możecie być Państwo poproszeni o ich dosłanie.
  6. Jeżeli zwracany towar będzie spełniał wszystkie wymogi zwrotu, pieniądze zostaną niezwłocznie zwrócone na Państwa rachunek bankowy (podany w formularzu zwrotu), nie później niż w przeciągu 14 dni od daty otrzymania zwrotu.

Do pobrania:

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY I ZWROTU TOWARU

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

FORMULARZ REKLAMACJI

FORMULARZ WYMIANY TOWARU

OŚWIADCZENIE O ZAGUBIENIU PARAGONU

 

 

 

pixel